Introduktion og baggrund

Den 25. maj 2018 træder EU's nye databeskyttelsesforordning, GDPR, i kraft. GDPR stiller højere krav til, hvordan vi som virksomhed håndterer dine persondata. Hos Verktygspresidenten beskytter vi dit personlige privatliv og bestræber os altid på at opretholde et højt niveau af databeskyttelse. For at du kan føle dig sikker i vores håndtering af dine persondata, har vi derfor udviklet en ny privatlivspolitik, der viser, hvordan vi sikrer, at dine persondata behandles i overensstemmelse med gældende lovgivning.

Privatlivspolitikken beskriver, hvordan vi indsamler, bruger, gemmer, videregiver og beskytter dine personoplysninger, og hvilke rettigheder du har. Privatlivspolitikken gælder, når Verktygspresidenten leverer produkter i forbindelse med køb og anden kontakt, såsom besøg på hjemmesiden.

Personlig data

I politikken definerer vi udtrykket "persondata" som information, der direkte eller indirekte kan identificere en fysisk person. Begrebet omfatter ikke oplysninger, der er blevet anonymiseret, så de ikke kan linkes til eller identificere en fysisk person.

Persondataansvarlig

Ansvarlig for håndteringen af ​​personoplysninger er Verktygspresidenten, Kärleksstigen 23 655 60 Molkom. Se vores kontaktoplysninger her.

Personlige data vi indsamler

Ordre- og leveringsoplysninger

I forbindelse med køb beder vi dig kun om at afgive oplysninger, der er nødvendige for, at vi kan opfylde vores aftale, yde dig korrekt service og sikre sikker levering. Når du gennemfører dit køb og vælger en betalingsmetode, bliver du derfor bedt om:

  • Navn
  • Email adresse
  • postnummer
  • CPR-nummer (gemmes kun af ekstern betalingsudbyder, når det kræves for den valgte betalingsmetode)
  • CPR-adresse
  • Mobilnummer
  • Betalingsinformation

I forbindelse med et køb oplyses de oplysninger, der kræves for den valgte betalingsmetode, for eksempel personnummer og/eller kontooplysninger. Vi benytter eksterne betalingsudbydere, der er tydeligt angivet på købstidspunktet, som håndterer alle vores betalinger, og vi gemmer derfor aldrig nogen af ​​dine betalingsoplysninger i vores systemer.

Teknisk information

Oplysninger om det udstyr, du bruger, når du besøger vores hjemmeside, såsom IP-adresse, din enhed, operativsystem og browser og version.

Kundedata

Vi indsamler også information om din besøgsstatistik, hvilke varer eller tilbud du har vist interesse for, og hvordan du interagerer med vores nyhedsbreve. Vi gemmer oplysninger om dine historiske køb for at give dig en bedre service.

Kontakt til kundeservice

Oplysninger, som du afgiver i forbindelse med kontakt til kundeservice via e-mail eller opkald, kan bruges til at administrere dit køb, for eksempel til at rette ufuldstændige personoplysninger. Vi opfordrer dig som kunde til ikke at give os følsomme personoplysninger i et ustruktureret format (f.eks. fritekst i e-mail).

Formål og retsgrundlag

For at vores behandling af dine personoplysninger er tilladt, kræves det, at vi har et juridisk grundlag for vores behandling. Nedenfor er nogle eksempler på kategorier af de personoplysninger, som vi indsamler, og det juridiske grundlag for vores behandling. Dine personoplysninger vil aldrig blive brugt til et andet formål end det, som de oprindeligt blev indsamlet til, uden at vi har indhentet dit samtykke.

Eksempler på kategorier af personoplysninger, som vi behandler

Kategori

Forklaring

Eksempler på persondata

Retsgrundlag

Tilbud

Oplysninger om, hvilke tilbud du har modtaget fra os, hvornår du har modtaget tilbud og om du har brugt dem eller ej.

Tilbud, gyldighed, indløst eller ej.

Berettiget interesse

Bestillings- og leveringsoplysninger

Oplysninger om varer og levering til køb af et produkt eller en tjenesteydelse.

Produkt, pris, ordredato, leveringsadresse og leveringsmetode.

Opfyldelse af aftale

Abonnementsoplysninger

Oplysninger om dine abonnementer hos os, for eksempel nyhedsbreve.

Dato for tegnet abonnement og abonnements-id.

Berettiget interesse

Købsoplysninger

Oplysninger om dine tidligere gennemførte køb.

Købte produkter, beløb, betalingsmetode, transaktions-id, leveringsadresse og dato.

Berettiget interesse

Brugergenereret data

Data, som du har givet gennem din adfærd og brug af vores interne og eksterne digitale kanaler.

Klikhistorik, adfærd på hjemmesiden, åbningsfrekvens for nyhedsbreve og yndlingsprodukter.

Berettiget interesse

Kundesegment

Oplysninger om hvilke kundesegmenter/kundegrupper du tilhører.

Segmentnavn og segment-id.

Berettiget interesse

Identitetsoplysninger

Data, der potentielt kan identificere en person.

Navn, brugernavn, e-mailadresse, leveringsadresse og IP-adresse.

Opfyldelse af aftale

Vi bruger dine personlige data til at give dig information om varer eller tjenester (såsom markedsføringsmateriale, kampagner eller tilbud). Det kan være via e-mail, annoncer, sms og postforsendelser i det omfang gældende lovgivning tillader det.

Dine rettigheder

I forbindelse med at GDPR træder i kraft, vil du have flere rettigheder i forhold til behandlingen af ​​personoplysninger om dig. Du kan udøve disse rettigheder ved at kontakte os.

Adgangsret

I henhold til lovgivningen har du ret til gratis at anmode os om oplysninger om, hvilke af dine personoplysninger vi behandler, og formålet med vores behandling. Vi vil besvare dine anmodninger uden unødig forsinkelse. I tilfælde, hvor vi ikke er i stand til at opfylde dine ønsker, giver vi dig besked herom og oplyser hvorfor. I tilfælde af en forespørgsel kan vi anmode om oplysninger, der beviser din identitet for at sikre, at dine personoplysninger ikke når uvedkommende. Vi sender registeruddraget til din folkeregisteradresse eller verificerede e-mailadresse.

Ret til berigtigelse

Du har ret til at anmode om, at dine personoplysninger bliver rettet uden unødig forsinkelse, hvis oplysningerne er forkerte eller ufuldstændige.

Ret til sletning

Du har ret til at anmode om sletning af dine personlige data, forudsat at:

  • Oplysningerne er ikke længere nødvendige til de formål, hvortil de er blevet indsamlet eller behandlet.
  • Du har trukket et samtykke, som behandlingen er baseret på, tilbage, og der er så ikke længere noget retsgrundlag for behandlingen.
  • Du gør indsigelse mod en interesseafvejning af legitim interesse, som virksomheden har foretaget, og der er ingen legitim interesse for virksomheden, der opvejer risikoen for dig som enkeltperson (du har ret til at blive informeret om, hvordan afvejningen er foretaget af Selskab).
  • Personoplysningerne er blevet indsamlet eller behandlet på en ulovlig måde
  • Personoplysningerne skal slettes for at opfylde en juridisk forpligtelse, som virksomheden er underlagt

Vi kan ikke altid imødekomme din anmodning om sletning, for eksempel hvis:

  • Behandlingen er nødvendig for at udøve nogens ret til ytrings- og informationsfrihed
  • For at opfylde en juridisk forpligtelse, som vi er underlagt
  • For at etablere, hævde eller forsvare retskrav
  • Ret til begrænsning

I nogle tilfælde har du ret til at anmode om, at vores behandling af dine personoplysninger begrænses. Begrænsning betyder, at oplysningerne er markeret og i fremtiden kun må bruges til bestemte begrænsende formål. Det kan for eksempel gælde, hvis du mener, at dine personoplysninger er forkerte og anmoder om berigtigelse. Så kan brugen af ​​dine personlige data begrænses i den tid, hvor nøjagtigheden undersøges. Når enhver begrænsning ophører, vil du blive informeret om dette.

Retten til at gøre indsigelse mod visse former for behandling

Generelt har du ret til at gøre indsigelse mod visse former for behandling.

Berettiget interesse

Du har ret til at gøre indsigelse mod behandling baseret på en legitim interesse, som vi har, af årsager, der vedrører din specifikke situation. Vi kan fortsætte med at behandle data, selvom du har gjort indsigelse mod behandlingen, hvis vi har tungtvejende legitime grunde til behandlingen, som opvejer din privatlivsinteresse.

Annoncering, markedsføring og kampagner

Du kan til enhver tid annullere kommunikation og markedsføring ved at kontakte os. Bemærk venligst, at selvom du fravælger markedsføringskommunikation, vil du stadig modtage administrativ kommunikation fra os, såsom ordrebekræftelser eller andre transaktionsoplysninger, meddelelser om kontoaktiviteter (kontobekræftelser, adgangskodeændringer osv.) og anden vigtig kommunikation.

Ret til dataportabilitet

Du har ret til at modtage en kopi af de personoplysninger, der behandles om dig i et struktureret format (dataportabilitet). Retten til dataportabilitet omfatter kun data, som du selv har givet os, og som vi behandler med støtte af visse juridiske grunde, for eksempel en kontrakt med dig.

Beskyttelse af dine personlige data

Begrænset adgang

Kun autoriseret personale har adgang til dine personoplysninger i arbejdstiden. Hvilke personoplysninger, der behandles, er bestemt af formålet og omfanget af arbejdsopgaven.

Opbevaring af personlige data

I overensstemmelse med gældende lovgivning behandler vi kun dine personoplysninger, så længe det er nødvendigt for at opfylde de formål, som dine personoplysninger blev indsamlet til, eller for at opfylde vores juridiske forpligtelser.

Dine personlige data vil blive opbevaret sikkert i gruppen, i et struktureret format, og vi bestræber os på at opbevare data inden for EU/EØS. Hvis nogen af ​​vores partnere befinder sig uden for EU/EØS, vil der blive truffet beskyttelsesforanstaltninger for at sikre, at personoplysningerne fortsat er beskyttet, og at enhver overførsel sker i overensstemmelse med lovgivningen til lande uden for EU/EØS.

Handlinger fra os

  • Vi opbevarer dine personlige data i systemer, der anvender passende sikkerhedsforanstaltninger for at forhindre uautoriseret adgang.
  • Vi følger rimelige standarder for beskyttelse af personlige data.
  • Vi informerer alle medarbejdere om, hvordan vi arbejder sammen som virksomhed for at beskytte de persondata, vi behandler.
  • I tilfælde af et databrud eller tab af følsomme personoplysninger vil tilsynsmyndigheden blive underrettet og i de tilfælde, hvor tabet udgør en særlig risiko for enkeltpersoner, vil de også blive informeret.
  • Vi bruger en sikker metode til dataoverførsel. Data, du afgiver ved bestilling, krypteres ved hjælp af SSL-metoden, før de sendes. SSL, Secure-Socket-Layer, er den mest gennemprøvede metode på internettet til at beskytte information og sikre sikker datatransmission. Vi bruger altid SSL-metoden, når følsomme data overføres.

Handlinger fra dig

Vi beder dig som kunde være med og arbejde for en sikker datahåndtering.

  • Videregiv ikke oplysninger til uvedkommende og giv aldrig flere oplysninger end nødvendigt.
  • Vælg en svær adgangskode, og skift den regelmæssigt.
  • Log ud af din konto, hver gang du forlader computeren (vær ekstra forsigtig, når du bruger en delt eller offentlig computer).
  • Undgå at skrive følsomme personoplysninger i almindelig tekst, for eksempel via vores "Kontakt os"-formular eller via e-mail til kundeservice.

Information til tredjepart

Det er vigtigt for os, at du føler dig sikker i vores håndtering af dine persondata. Vi forpligter os til at behandle og opbevare dine persondata i overensstemmelse med gældende lovgivning, og vi vil aldrig videregive dine persondata til uautoriserede parter eller videresælge dine persondata til tredjemand.

Samarbejdspartnere

For at vi kan opfylde vores del af aftalen, bruger vi underleverandører og samarbejdspartnere. Disse hjælper os blandt andet med leverings-, betalings- og faktureringsydelser, kundeservice osv. Det er kun de persondata, der er nødvendige for at kunne gennemføre aftalen, der vil blive udleveret til de berørte parter.

Juridiske grunde

I tilfælde af mistanke om kriminel aktivitet kan vi dele dine personoplysninger med det formål at besvare spørgsmål i forbindelse med for eksempel en kriminel efterforskning. I overensstemmelse med eksisterende love gives oplysninger til politiet eller anden kompetent myndighed for at opfylde vores juridiske forpligtelser.

Cookies

Verktygspresidenten.se bruger cookies. En cookie er en lille tekstfil, som et besøgt websted anmoder om at gemme på din computer. Cookies bruges til at give besøgende adgang til forskellige funktioner, informationen kan også bruges til at følge en besøgendes browsing.

Vi bruger såkaldte sessionscookies for at kunne tilbyde webshopservicen og din browser skal acceptere cookies for at du kan lægge varer i indkøbskurven. Sessionscookies gemmer et unikt ID for besøget på vektrikspresidenten.se. Cookies på vegetrikspresidenten.se bruges til at identificere din indkøbskurv, gemme oplysninger om dig i en ordre, til at føre statistik over besøgende på vegetrikspresidenten.se og til at vise annoncer på vegetrikspresidenten.se og på andre hjemmesider. Sessionscookien forsvinder under inaktivitet, eller når browseren lukkes.

Hvis du gør indsigelse mod lagring af cookies, kan du deaktivere funktionen ved at gå til "indstillinger" i din browser. Verktygspresidenten kan ikke garantere, at alle funktioner på verktygspresidenten.se så vil fungere efter hensigten.

Ændringer, synspunkter, klager og kontakt

Ændringer

Værktøjspræsidenten forbeholder sig retten til at foretage ændringer i fortrolighedspolitikken. Ændringer af væsentlig karakter meddeles i god tid inden de træder i kraft og du har herefter ret til at opsige aftalen med os inden ændringen træder i kraft.

Klage

Hvis du har synspunkter på, indsigelser mod vores behandling af dine personoplysninger baseret på gældende love og regler, beder vi dig meddele dette til os hurtigst muligt. Du har også ret til at kontakte den svenske datatilsyn i tilfælde af klager over vores håndtering af personoplysninger.

Kontaktoplysninger

Værktøjspræsident, Kärleksstigen 23, 655 60 Molkom

E-mail: info@verketyspresidenten.se

Telefon: +46 702251597

Nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få 10% rabat på din første ordre.